In deze optie werk je aan je eigen project, dat uit een interactie tussen twee gekozen ateliers ontstaat: een gekende en een onbekende richting. Je dient een project in waarbij je aantoont waarom je beide ateliers met elkaar wil combineren. Het nieuwe, onbekende atelier zal hierbij moeilijker zijn. Het project moet door de leerkrachten van de gekozen ateliers goedgekeurd worden en het wordt ingediend bij coördinator Karen Van Vlaslaer.Je kan uit verschillende ateliers kiezen. In de loop van je opleiding kan je veranderen van atelier(s), bij het begin van een nieuw schooljaar, niet tijdens het jaar. De mogelijkheden en keuzes hangen af van de plaatsen in de betreffende ateliers.De eerste twee jaar zal je de mogelijkheden en de technieken van het nieuwe atelier ontdekken en beter gaan beheersen. Geleidelijk ontstaat er een samenhang in je werken, bepaald door de twee gekozen ateliers. Je eigen organisatie en zelfstandigheid zijn zeer belangrijk in het functioneren als cross-over leerling in beide ateliers. Op het einde van het 2e jaar is er een evaluatie met de betrokken leerkrachten. Deze zullen oordelen of je verder kan gaan met je gekozen project of dat je best bijstuurt alvorens je project uit te werken tot een reeks volwaardige werken, die samen een tentoonstelling vormen in het vijfde jaar.

  • Voorwaarde: in staat zijn om zelfstandig aan eigen project te werken
  • 50% van de atelieruren in doorlopende atelier en 50% in nieuw atelier
  • Lesmomenten: bepalen in samenspraak met coördinator (Karen Van Vlaslaer) en vakleerkrachten

Standaard traject
8 lesuren per week over 5 schooljaren

Fotogalerij